Preporuka objavljivanja sadržaja
21. veljače, 2024.

Prije nego krenete na novu lekciju, volio bih vam obratiti pozornost oko vrlo važne teme objavljivanja sadržaja. U nastavku sam pripremio nekoliko općih smjernica za objavljivanje sadržaja. Ako ih se budete pridržavali prilikom pisanja vlastitog sadržaja, rezultati će biti vidljivi kroz brzo vrijeme.

Na vašem web sjedištu možete objaviti što god želite i na koji način želite, međutim ono što objavite na vašoj stranici ključno je za zadovoljstvo posjetitelja web stranice i vaših potencijalnih klijenata. WordPress je izvrstan alat kojim lakše možete doprijeti do vaše publike. U nastavku vam Lanterna IT dijeli nekoliko savjeta za objavljivanje sadržaja na vašem sjedištu.

Primjenjujte načela pristupačnosti

Budite usklađeni s web standardima za pristupačnost sadržaja. Koristite naslove i alternativne opise u vašim poveznicama i fotografijama. Način na koji to možete postići prikazan je u lekciji o pristupačnosti sadržaja.

Koristite odlomke (paragrafe)

Vaš tekst će biti lakše pročitati ukoliko ga razdijelite u nekoliko kraćih odlomaka. Redovito koristite razmake u svom tekstu kako bi postao čitljiviji. Jednostavna opcija kreiranja čitljivog odlomka u WordPress kreiranju objave je korištenje dvostrukog razmaka. Jednostavno kliknite tipku Enter na vašoj tipkovnici dva puta kako bi WordPress automatski primijenio stiliziranje odlomka za lakše praćenje teksta na webu. Dvostruki razmak će i vama olakšati pisanje sadržaja kako biste ostali na tragu vaše teme.

Koristite podnaslove

U duljim tekstovima, rastavite sekcije korištenjem podnaslova. Kroz radni prostor za objavljivanje sadržaja možete odabrati vrstu podnaslova. Uglavnom se koriste h1 za najveći i h6 za najmanji podnaslov. Imajte na umu da je h1 rezerviran za glavni naslov objave te je preporuka zaobilaziti ga u tekstu i krenuti s h2. Podnaslove koristite za promjenu teme, kada želite istaknuti neki dio teksta ili za ubacivanje zanimljivosti u vaš sadržaj.

Koristite ispravno poravnanje teksta

Ukoliko ste navikli pisati sadržaj u nekom od tekstualnih preglednika, npr. Microsoft Word, vrlo je vjerojatno da će vam obostrano poravnanje izgledati normalno, čak i primamljivo. Ovim putem vas molim da takvo poravnanje ne koristite prilikom izrade vašeg sadržaja. Razlog je jednostavan. Vašu stranicu će klijenti pregledavati u različitim preglednicima. Iako se danas preglednici drže web standarada, poravnanje nije jedno od njih. Pošto se web stranice pregledavaju putem mnogobrojnih uređaja, svaki korisnik ima svoj web preglednik koji će na drugačiji način prikazivati obostrano poravnanje. Nažalost, nikada nećete dobiti rezultat kao kada ga koristite u tekst uređivaču poput Microsoft Worda ili korištenjem prenosivog formata dokumenta (PDF-portable document format). Stoga, obostrano poravnanje teksta u WordPressu pokušavajte izbjeći i koristite podrazumijevano (defaultno) lijevo ili eventualno centrirano poravnanje.

Koristite alate za provjeru pravopisa

Upotrebom pravilnog pravopisa u vašim tekstovima svakako ćete ostaviti bolji dojam vašim posjetiteljima. Napišite tekst prvo u nekom od tekstualnih alata koji ima mogućnost ispravka pravopisnih grešaka (npr. Microsoft Word) prije nego ga unesete u WordPress. Možda će vam se činiti da radite dvostruki posao, ali ćete ostaviti bolji dojam prema vašim posjetiteljima i potencijalnim klijentima.

Budite dosljedni

Pripazite da koristite jednaki naziv naslova i u sadržaju. Na primjer, ukoliko je naslov vaše objave “Pravilno optimiziran sadržaj”, nemojte u sadržaju koristiti “Pravilno standardiziranje vizualnog izgleda web stranice”. Posjetitelji vaše web stranice će možda i prepoznati da se radi o istome, ali ne možete biti sigurni da će i tražilice shvatiti vašu poruku.